"Ljubav traje tri godine", Frederic Beigbeder

"Ljubav traje tri godine", Frederic Beigbeder; Naklada OceanMore
Zaista nisam dugo pisala osvrt na neku knjigu, ali nije me niti dugo neka knjiga oduševila kao ova. Dovoljno je reći da sam je pročitala u 2 dana... Ok, nije naročito opsežna, ima manje od 200 stranica, ali ipak..
Također, ovo nije nova knjiga, pa su je vjerojatno već mnogi od vas i čitali, ali, sigurno ima i onih koji nisu, a šteta ju je propustiti..
Dakle, ovo je genijalna, zaista rijetko genijalna knjiga.. Francuski pisac, od 30ak godina, na vrlo ciničan način priča o svom braku, razvodu, ljubavi uopće; svojem zaljubljivanju u "drugu" ženu i borbi ne bi li je osvojio za sebe (budući da je udana tijekom njihove veze)... Knjiga, možda nije za "idealiste", nekima se, vjerojatno ne bi dopao njegov cinizam... Ipak, mene je totalno osvojila... Mislim da sam je čitala baš u pravo vrijem, pronašla sam u njoj puno svojih stavova.. Najbolje, evo par citata, da dobijete "konkretniji uvid" u knjigu:
"Komarac živi jedan dan, ruža tri. Mačka živi 13 godina, ljubav tri. Tako je to. Najprije godina dana strasti, godina nježnosti i najzad godina dosade...";
"Život je tako stvoren da se, čim ste mrvičak sretni, odmah pobrine da vas pozove na red"
"Čovjek se ženi navlas isto onako kako polaže maturu ili vozački: uvijek isti kalup u koji se želiš izliti da bi bio normalan, normalan, NORMALAN, pod svaku cijenu. Kad već nisi iznad svih, želiš barem biti kao svi ostali, od straha da ne budeš ispod. A to ti je najbolji način da upropastiš istinsku ljubav."
"Najjača je ljubav ona koja nije uzvraćena....nema ništa gore nego voljeti nekoga tko vas ne voli."
"Poligamija je u Francuskoj potpuno legalna: dovoljno je imati dara za laž. Nije bogzna kakva mudrost imati više žena.To zahtijeva samo malo mašte i puno organizacije."
"Što je gore: voditi ljubav bez ljubavi ili voljeti bez vođenja ljubavi?"
I, moj omiljeni:
"Biti sam postalo je nekakva sramotna bolest. Zašto svi bježe od samoće? Jer ona prisiljava da se misli. Danas Descartes više ne bi napisao: "Mislim, dakle jesam". Rekao bi: "Sam sam, dakle mislim. "Nitko ne želi samoću jer ona ostavlja previše vremena za razmišljanje. A što više misliš, to si pametniji, dakle to si tužniji".

Morana Mazor

Primjedbe