"Potpis na svim stvarima", Elizabeth Gilbert

"Potpis na svim stvarima", Elizabeth Gilbert; Buybook Doo, Sarajevo, 2013god.
Kratko i jasno, ovo je jedna VAU! knjiga.. Kada sam je prvi puta vidjela privukla me naslovnicom, kada sam je uzela u ruke, osvojila me teksturom, mirisom... Nekako je baš ugodno imati je pod prstima.. A onda priča, način pisanja (koji podsjeća na klasike književnosti).. Izvrsno! Iako ima blizu 600 str. čita se, zaista, ...u dahu i sve mi je bilo žao kako sam se približavala kraju.. Radnja prati obitelj Whittaker, s naglaskom na Almi Whittaker, a odvija se u doba Industrijske revolucije i raznih velikih okrića na gotovo svim poljima; dok se kao mjesta radnje izmjenjuju lokacije poput Philadelphije, Tahitija, Amsterdama i dr. Alma je talentirana botaničarka, vrsna znanstvenca koja temeljito pristupa predmetima svog istraživanja, no, s druge strane, u međuljudskim odnosima nailazi na niz potpuno drugačijih događaja koji se ne mogu klasificirati poput pojava kojima se bavi u svojim proučavanjima ma koliko se ona trudila naći odgovore. Knjiga započinje Alminim rođenjem, ali uz njezinu priču, Gilbert vješto isprepliće i priču njezinog oca, Henryja Whittakera kao i sporednih likova koji su, svaki na svoj način, vrlo zanimljivi i kompleksni. Priča obiluje detaljima, povijesnim činjenicama i ponekim stvarnim likom (npr. kapetan James Cook), dok je sama Alma tako savršeno opisana da mi je bilo teško povjerovati da ovo ipak nije biografski roman. Kao što sam rekla na početku, ovo je odlična knjiga, s bogatom pričom u kojoj se uživa na svakoj stranici i koja ima sve ono što očekujemo od kvalitetnog romana. Ah, trebalo bi nam više ovakvih djela...ali, opet, onda bi vjerojatno užitak bio manji nego što je sada kada se rijetko susrećemo sa ovako dojmljivim štivom!

Primjedbe